بررسی درام در فیلم موقعیت مهدی
فیلم موقعیت مهدی درام را به شکل نسبتا نوآورانه ای به کار بسته. این ساختار روایی به نویسنده کمک کرده از بخشهای ناخواسته زندگی مهدی باکری قهرمان جنگ تحمیلی ایران و عرق گذر کند و فیلمی تاثیر گذار خلق کند.
فیلم موقعیت مهدی درام را به شکل نسبتا نوآورانه ای به کار بسته. این ساختار روایی به نویسنده کمک کرده از بخشهای ناخواسته زندگی مهدی باکری قهرمان جنگ تحمیلی ایران و عرق گذر کند و فیلمی تاثیر گذار خلق کند.
خائنکشی جدید ترین اثر مسعود کیمیایی در مقام فیلمنامه نویس و کارگردان است. این کارگردان با سابقه و صاحب سبک همواره طرفداران و مخالفان جدی دارد. اما اکنون با در گذشت داریوش مهرجویی و کیومرث پور احمد، فقدان چندین ساله عباس کیارستمی و هجرت بهرام بیضایی، فیلم ساختن اساتیدی نظیر مسعود کیمیایی و بهمن فرمان آرا برای سینمای ایران اهمیت حیاتی دارد.
ضد قهرمان در سینما و درام چیست؟ بسیاری به اشتباه آن را قطب مخالف شخصیت اصلی قلمداد می کنند. در صورتیکه چنین نیست. این مقاله به تبیین مفهوم ضد قهرمان می پردازد.
آگاهی از مفهوم دقیق این ترکیب کمک شایانی به درک و خلق صحیح شخصیت به خصوص در فیلمهایی که این سالها به وفور ساخته می شوند می کند.
بررسی درام و شخصیت پردازی در فیلم بیرو.
در این مقاله تصویری، فیلم بیرو درباره علی بیراوند ساخته مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی مجید برزگر توسط علی شاه محمدی، فیلمنامه نویس و سوپر وایزر فیلمنامه تحلیل و بررسی شده است
«برای ساختن یک فیلم خوب به سه چیز نیاز است: فیلمنامه، فیلمنامه، فیلمنامه» (آلفرد هیچکاک). من علی شاه محمدی با سابقه تحصیل سینما در چهار کشور به شما کمک می کنم فیلمنامه استاندارد بنویسید.
علی شاهمحمدی، مدرس کارگاه «پارادایم اصلی در فیلمنامه» که در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، گفت: هر فیلمنامه نویسی که قصد دارد وارد جریان حرفهای سینما شود باید بر الگوی پارادایم اصلی در فیلمنامه نویسی مسلط شود.
در این گفتگوی رادیویی به کسب درآمد از راه نوشتن پرداخته ام. در فرهنگ ما رسم است که گفته میشود در نوشتن یا قلم “نون” وجود ندارد. اما ایده اساسی تاسیس “نون و قلم” این بوده است که به همه فیلمنامه نویسان و علاقه مندان نویسندگی اثبات کنم و این باور را در آنها ایجاد…