نوشتههای مشابه
رهایی ممکن است (نگاهی از منظر نقد روان کاوانه فروید به فیلم شرم ساخته استیو مک کوئین) بخش 2
فیلم شرم درباره احساسات و عواطفی است که در کنه ذهن بشر قرار دارد و هیچگاه هم پاک نمی شود. مردی(برندن)با رفتارهای نامتعارف، مبین میل بشر برای رسیدن به آگاهی است. فیلم، سفری درونی برای شخصیت اولش است و پیرنگ اصلی ماجرا که موتور محرک فیلم است پلات بیرونی نیست، بلکه پیرنگ ذهنی (پلات درونی) است.
به شرکت کنندگان در کارگاههای 2 امین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی گواهینامه معتبر داده می شود
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای افرادی که در همه کارگاههای دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی شرکت میکنند، پس از پایان کارگاهها و پنلها، گواهینامه معتبر صادر میکند.
ویدئوی شماره 8: بررسی درام و شخصیت پردازی در فیلم بیرو
بررسی درام و شخصیت پردازی در فیلم بیرو.
در این مقاله تصویری، فیلم بیرو درباره علی بیراوند ساخته مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی مجید برزگر توسط علی شاه محمدی، فیلمنامه نویس و سوپر وایزر فیلمنامه تحلیل و بررسی شده است
انواع کاراکتر در فیلمنامه نویسی
شخصیت و پیرنگ دو مولفه اساسی فیلمنامه هستند. هیچکدام از این دو بدون دیگری معنا ندارد. شخصیت پیرنگ را جلو میبرد و پیرنگ شخصیت را در دو راهیهای انتخاب قرار میدهد. در این ویدئو به بررسی انواع شخصیت دراماتیک در فیلمنامهنویسی پرداختهام.
گفتگو با رادیو جوان درباره «مجموعه فیلمنامه نویسی نون و قلم»
در این گفتگوی رادیویی به کسب درآمد از راه نوشتن پرداخته ام. در فرهنگ ما رسم است که گفته میشود در نوشتن یا قلم “نون” وجود ندارد. اما ایده اساسی تاسیس “نون و قلم” این بوده است که به همه فیلمنامه نویسان و علاقه مندان نویسندگی اثبات کنم و این باور را در آنها ایجاد…
مشاوره فیلمنامه، راهی کوتاه اما کارآمد برای تبدیل ایده شما به فیلمنامه ای قدرتمند و تاثیر گذار
«برای ساختن یک فیلم خوب به سه چیز نیاز است: فیلمنامه، فیلمنامه، فیلمنامه» (آلفرد هیچکاک). من علی شاه محمدی با سابقه تحصیل سینما در چهار کشور به شما کمک می کنم فیلمنامه استاندارد بنویسید.